Forud for det der tegner til at blive et betydningsfuldt år for golf, annoncerer Eurosport et nyt partnerskab med den amerikanske PGA TOUR. Det betyder, at danske golffans fra januar 2021 kan se frem til hele 43 uger med live golf i løbet af året. Med den nye aftale har Eurosport sikret sig de attraktive golfrettigheder i mere end 30 lande, hvoraf Danmark er et af dem.
Eurosport 2 kommer i gennemsnit til at sende 16 timers live golf fra hver turneringsuge (torsdag til søndag), hvilket supplerer Eurosports i forvejen stærke sportsudbud perfekt. Dækningen vil fortsat være lokalt forankret, så det i Danmark er danske kommentatorer og eksperter, der sammen med PGA TOURs produktion, giver danskerne den bedst tænkelige golfdækning.
Det nye partnerskab betyder, at PGA TOUR vil nå ud til endnu flere seere, da endnu flere timer end tidligere, fremover vil være tilgængeligt på Eurosport 2. Og der er masser at glæde sig til i de kommende måneder. Her får Eurosports seere mulighed for at se nogle af de mest eftertragtede turneringer heriblandt THE PLAYERS Championship, Farmers Insurance Open, The Genesis Invitational og Arnold Palmer Invitational præsenteret af Mastercard, samt alt fra FedExCup Playoffs, der starter i august.
The Players Championship
The Players Championships 17. hul: Hullet hvor alt kan ske
11/03/2021 PÅ 10:42
Den nye aftale bygger på det eksisterende partnerskab med PGA TOUR, som rækker tilbage til juni 2018, og supplerer det eksisterende tilbud fra streamingtjenesten GOLFTV. Mens GOLFTV fortsat vil være det bedste sted for golffans at nyde den mest dybdegående dækning, vil Eurosport give endnu flere seere muligheden for også at se med på Eurosport 2.
- Vi ekstremt glade for at udvide Discoverys aftale med PGA TOUR og berige Eurosports seere med golf i verdensklasse året rundt. Som hjemsted for de olympiske lege betyder det også, at man på Eurosport vil være i stand til at følge rejsen mod OL i Tokyo næste år for de bedste spillere, siger Andrew Georgiou, President, Eurosport and Global Sports Rights & Sports Marketing Solutions.
Rick Anderson, PGA TOUR Chief Media Officer tilføjer:
- Dagens melding er endnu et eksempel på, hvorfor vi altid har været sikre på, at vores partnerskab med Discovery ikke kun ville være godt for PGA TOUR, men også for golffans overalt i verden. Via Eurosports omfattende og stadigt voksende netværk leverer vi året rundt verdensklassedækning af PGA TOUR til flere sportsfans end nogensinde før.
- Sammen med vores partner gennem lang tid, PGA TOUR, forsøger vi altid at nå ud til flere målgrupper og skabe nye golffans, hvilket er netop det Eurosport garanterer. GOLFTV fortsætter med at superbetjene golffans og entusiaster med et uovertruffen tilbud af live PGA TOUR-dækning, on-demand indhold og eksklusive produktioner som ’My Games: Tiger Woods franchise i partnerskab med Tiger’. Det kommende år bliver et enormt år for golf, og der er intet bedre sted for golffans at nyde deres lidenskab end GOLFTV, siger Alex Kaplan, President and General Manager of Discovery Golf and GOLFTV
Eurosport og GOLFTV er en del af Discovery, der er førende indenfor real-life entertainment til et globalt publikum. Discovery indgik i juni 2018 en banebrydende 12-årig aftale med PGA TOUR i juni 2018.
The Players Championship
Tilbageblik i historiebøgerne: Sådan fik The Players Championship deres egen permanente bane
10/03/2021 PÅ 10:47
AT&T Pebble Beach Pro-Am
Danske Sebastian Cappelen glæder sig til en af favoritterne: ”En af de fedeste turneringer på året”
11/02/2021 PÅ 18:15